Vellykket branding bygger på stedet

Fra Vestirland til Møn. Når destinationsudvikling lykkes, vokser både turisme, økonomi og borgernes livskvalitet. Men hvordan skaber man stærke destinationer og stedsspecifikke brands? Det ser vi nærmere på til et seminar om destinationsbranding og i publikationen ’Vellykket branding bygger på stedet’.

Turisme er én af de vigtigste drivkræfter for vækst og udvikling i landdistrikterne, og især kyst- og naturturismen skaber lokale arbejdspladser, bosætning og livskvalitet. Men mange danske destinationer halter efter konkurrenterne i udlandet. Global konkurrence og nye rejsetrends er nogle af de udfordringer, der presser sig på og kræver, at vi fortsat udvikler attraktive destinationer uden for de større byer.

Stedsbranding er i dag et populært greb, som mange kommuner og destinationer benytter til at komme på landkortet, men desværre virker indsatsen ikke altid efter hensigten. Så hvad skal der til?

Sammen med en række skarpe praktikere og fagfolk stiller BARK skarpt på fremtidens destinationer og muligheder og udfordringer i arbejdet med at skabe stærke stedsspecifikke brands.

Program:

  • Velkomst v/Sigmund Lubanski, vicedirektør, Erhvervsstyrelsen
  • Stedsbranding som destinationsudvikling v/Rie Søgaard Jensen, rådgivningschef i BARK Rådgivning
  • Wayfinding binder destinationen sammen v/Marie Healy, Project Officer, Wild Atlantic Way, Failte Ireland
  • Samarbejder og ejerskab
    Martin Bender, direktør for VisitSydsjælland-Møn
  • Hvordan skaber vi stærke destinationer i Danmark
    Paneldebat med Sigmund Lubanski, Erhvervsstyrelsen, Martin Bender, VisitSydsjælland-Møn og Jens Hausted, Dansk Kyst- og Naturturisme.

 

For tilmelding klik her.

  • Dato:
  • Tid:
  • Sted:
  • Arrangør:
  • Pris:
  • Kontaktperson:
  • 27. feb. 2019
  • 14.00 - 17.00
  • Bygningskulturens Hus
  • BARK Rådgivning
  • Gratis
  • Tim Jensen
Vellykket branding bygger på stedet
27.02.2019
14.00 - 17.00